5 Lead Generation Trender som du bör vara medveten om i 2022 och därefter

Alla onlineföretag behöver någon form av leadsgenerering. I den här artikeln listar vi 5 trender för 2022 och senare

Team Responser
Publicerad
december 12, 2021
Senast uppdaterad
december 12, 2021
Leadshantering

Marknadsföringsvärlden förändras snabbt i dagens digitala tidsålder. Men det finns några fakta som har förblivit desamma. För det första fortsätter försäljningen att vara en viktig siffra för företag. Utan försäljning blir företag inte lönsamma eller ens hållbara. 

En av anledningarna till att vissa företag kämpar för att nå säljmål och förbättra vinsten är att de inte har tillräckligt många leads som kommer in. De har säljplanen och produkten, men ingen att pitcha dem för. Det är därför många karriärer inom företagsekonomi har mycket med marknadsföring och försäljning att göra.

Generering av leads bör vara en prioritet för alla företag att blomstra under de närmaste åren. 61% av marknadsförare säga att generering av leads är en av deras största utmaningar. Och eftersom strategier för att generera potentiella kunder utvecklas och publiken nu reagerar på nya strategier, bör marknadsförings- och försäljningspersonal börja leta efter nya sätt att generera fler potentiella kunder för företaget. Här är trenderna för att generera potentiella kunder för 2022 och därefter.

1. Conversational marketing

I en strävan att förkorta blycykler och skapa mer engagerande kanaler för att generera potentiella kunder, har marknadsförare vänt sig till mer konversationsmetoder för sin tratt-copywriting. De dagar då sofistikerade försäljningssidor och e-postsekvenser vinner leadsgenereringen och konverteringsspelet är förbi. Marknadsbyråer som erbjuder leadgenereringstjänster och marknadsförare gör nu sitt innehåll mer informellt och konversationsrikt.

Människor vill ha innehåll som är rått och äkta eftersom det känns mer autentiskt och därmed mer pålitligt. Försök att få dina videomanus, försäljningssidor och e-postinnehåll att kännas mer som direkt innehåll som du skickar direkt från telefonen eller dokumentet.

2. Abandoned form campaigns

När övergivna kundvagnskampanjer invaderade e-handelsbranschen fann marknadsförare bättre omvandlingsfrekvenser på sina inköp. Följaktligen skapade innovatörer inom marknadsföringsteknologi och mjukvara formulär övergivenhet kampanjer som påminner om och återinbjuder potentiella leads för att fylla en formulär och få tillgång till gratisprodukter, exklusiva grupper eller andra blymagneter.

Verktyg för att generera potentiella kunder börjar gå mot mer automatiserade strukturer som kräver lite eller inget mänskligt ingripande. Denna push mot datorinlärning-baserad leadsgenerering och övergavs formulär kampanjer hjälper till att samla in fler leads utan att behöva överväldiga marknadsföringspersonal och byråer med för mycket manuellt uppföljningsarbete.

3. Webinars as a lead magnet

Hur marknadsföringsteam attraherar potentiella kunder har också förändrats med tiden. Där det en gång var en tid då det räckte med en kort e-bok eller PDF-rapporter, ropar folk nu efter webbinariuminnehåll. Förbättra potentiella kunder beror ofta på efterfrågan på innehållet, så folk bör börja tillhandahålla videobaserat innehåll för att locka fler potentiella kunder och få dem att utbyta information mot närvaro.

Att genomföra webbseminarier kan dock ta upp mycket tid och resurser. Tack och lov finns det nu trattverktyg som kan automatisera förinspelade webbseminarier och simulera saker som publikengagemang, ögonblicklig timing, scheman och andra funktioner som kan få webbseminarier på burk att verka live. Använd de här verktygen för att öka effektiviteten för leadmagneter och få fler att registrera sig för nyhetsbrev.

4. Targeted social media advertising

En stor del av Facebook- och Instagram-annonserna idag är inte längre en direkt merförsäljning. Marknadsförare har börjat använda betald reklam i sociala medier för att få större räckvidd och möjligen fler konverteringar vid registrering formulär.

Annonsutgifter för sociala medier är en seriös investering, men med tanke på det 53 % av marknadsföringsbudgetarna gå mot lead generation, företag är nu mer villiga att spendera för att få leads. Att få potentiella kunder har blivit prioritet idag. Mer än att bara få en bra kvalitet vill marknadsförare också nå en bra kvantitet. Riktad reklam spelar en avgörande roll för att säkerställa att leads matchar ett företags målpersona.

5. Contextual forms

På tal om målpersonas, formulär blir mer målinriktade eftersom marknadsavdelningar och proffs ser på att använda kontextuella formulär för generering av potentiella kunder i 2022. Företag använder A/B-delade tester för att köra experiment med olika formulär design, meddelanden, uppmaningar och erbjudanden för att matcha en viss målgrupp. Till exempel kan ett företag nu ha två separata formulär för manlig och kvinnlig publik och erbjuda ett entreprenörskapswebinar som vänder sig mer till ett visst kön. 

Kontextuella formulär kommer att fortsätta att förbättras som formulär byggare blir smartare och enklare att använda. Med hjälp av en expert på leadgenerering kan företag nu skapa flera formulär som kommer att tillgodose människor baserat på specifika segment inom deras målgrupp.

Generering av leads i framtiden

I framtiden kommer leadsgenereringen att fortsätta att gå bort från mer mänskligt centrerade system och använda mjukvara och verktyg för att köra kampanjer som clockwork vid varje given tidpunkt. Därför kommer ett företag som inte har verktyg för att generera potentiella kunder i dag att hjälpa dem att följa trenderna för 2022 och framåt bara få svårare att få potentiella kunder av hög kvalitet. Däremot kommer företag som sätter upp verktyg och system för att automatisera sina leadsgenereringsprocesser att ha bättre kvalitet på leads, som de potentiellt kan vända sig till långsiktiga kunder.


Senaste artiklarna

Bläddra bland alla artiklar
FrançaisItalianoEspañolDeutschjęzyk polskiPortuguêsNederlandsEnglish汉语SvenskaEnglish