6 Handlingsbara strategier för generering av potentiella kunder inom rese- och hotellbranschen

Här är 6 användbara sätt att öka omvandlingar och generering av potentiella kunder inom turism, resor och gästfrihet.

Team Responser
Publicerad
mars 30, 2022
Senast uppdaterad
mars 30, 2022
Konverteringsoptimering

Resenärer har tusentals alternativ när det gäller att organisera resor online. De kan hitta flygbolag, byråer, hotell, Airbnbs och hyrbilar online. Konkurrensen är hård, därför måste aktörer inom rese- och besöksnäringen optimera hela kundresan - från att övertyga en kund till att boka till rekommendation efter resan. Här är 6 användbara sätt att öka omvandlingar och generering av potentiella kunder inom turism, resor och gästfrihet.

1. Inspirera din publik

När en person först bestämmer sig för att resa känner de sig förmodligen inspirerade av en plats som de märkte i ett inlägg på sociala medier, vloggar eller blogginlägg på en resewebbplats. De är inte redo att boka i detta skede men behöver inspiration för att konvertera.

Bjud in dina potentiella kunder att resa för att överväga en destination genom inspirerande foton, videor och inlägg. Du kan arbeta med influencers, professionella fotografer och experter på sociala medier för att skapa inspirerande innehåll för din blogg som lockar besökaren att boka en resa med dig.

När du fångar deras uppmärksamhet, kom ihåg att svara på kommentarer och dela länkar till resepaket eller bokningsmålsidor för att uppmuntra generering av potentiella kunder. Sedan, när besökarna surfar på din webbplats, uppmuntra dem att fylla i kontakt formulär för att registrera dig och skapa profiler för att få tillgång till erbjudanden och rabatter på din webbplats.

På så sätt, när det är dags för resenären att boka ett hotellrum, hyra ett resefordon eller konsultera en resebyrå, kommer de att ha ditt varumärke i åtanke.

2. Gör din webbplats enkel, smart och vänlig

Besökare som surfar på din webbplats inom rese- och besöksnäringen använder läget "bläddra och hitta". De vill enkelt söka och hitta föremål, paket och information på din webbplats.

Om du till exempel driver en resebyråwebbplats som erbjuder hotell, flyg, bilar och semesterpaket och bokningar, ange sök- och sparrutan direkt på startsidan. Varför? Du vill uppmuntra besökarna att interagera med din webbplats och svara på deras mest kritiska frågor med praktiska resultat.

Vanligtvis har sökrutor fält som plats, incheckningsdatum, utcheckningsdatum, antal hotellrum eller antal resenärer. När besökare landar på din sida kan de knappa in detaljerna och få tillgång till potentiella erbjudanden från olika hotell och resorter i deras reseområde, med tillhörande rumsbokningsavgifter beroende på resedatum.

Även om sökfunktionen är utmärkt för att öka engagemanget, är det lika viktigt att ha rätt information till hands för att tjäna din publik. Sök brett och långt efter information om resmål, hotell och hyrbilar innan du skapar din webbplats. Se till att besökarna har tillgång till så mycket information som möjligt så att de kan registrera sig hos din resebyrå.

Slutligen, kom ihåg att öka webbplatsens hastighet och optimera din webbplats för mobilen. Besökare ska njuta av en sömlös upplevelse när de surfar och interagerar med din webbplats på mobilen. En långsam webbplats som inte svarar är ett snabbt sätt att tappa potentiella kunder. 

3. Hjälp dina besökare att välja

Det finns hundratals alternativ för resemål, hotellvistelser, matställen och sätt att resa. Som sådan blir människor överväldigade och tycker att det är utmanande att välja rätt kombinationer. Du kan hjälpa dina besökare att välja genom att ge dem alternativ.

Om du till exempel säljer semesterpaket, presentera organiserade semesterpaket med fullständig information om destinationer, resor, boende och priser. Om du driver ett hotell och en restaurang, dela fullständig information om kostnaden för boende för individer, resplaner, par, familjer och grupper. Nämn om summan inkluderar måltider, och om möjligt, dyk vidare in i tillgängliga menyer och kostnader. 

4. Har omfattande och tydliga prisuppgifter

Priserna är en avgörande faktor för de flesta resenärer. Därför skulle det vara bäst att visa besökaren värdet av att registrera sig hos dig eller boka dina tjänster. Du måste ange alla prisuppgifter från eventuella konsultationsavgifter, bokningsavgifter, kostnader för boende, resor, måltider och alla tillbehör som en besökare kan behöva.

Prisförutsägelser är till exempel ett utmärkt sätt att öka dina resebyråers leadgenerering och uppmuntra konverteringar. Att använda prediktiva priser baserade på säsonger är ett utmärkt sätt att uppmuntra besökare att använda din webbplats.

Du bör också ge besökarna så många tillbehör som möjligt. Gör det enklare för dem att lägga till detaljer som transportkostnader till och från flygplatser, tågstationer och busstationer. För flygresor kan du lägga till extra kostnader för bagage och val av stolar. För hotell kan tillbehör inkludera kostnader för alkoholhaltiga drycker, samtal från hotellrumstelefoner eller snacks i minikylskåpet.

5. Visa recensioner och betyg

Skapa förtroende hos dina kunder genom att visa dem dina företagsrecensioner. Du kan dela recensioner på din webbplats och gå med i oberoende granskningsplattformar som Yelp, Google My Business, Expedia, TripAdvisor och Expedia för kunder att lämna oberoende recensioner.

Kom ihåg att tillhandahålla kvalitetstjänster för att få de bästa recensionerna för ditt företag. Du bör också svara på negativa recensioner och kompensera och hjälpa resenärer under negativa upplevelser. På så sätt kan du bevara ditt företags rykte och uppmuntra nya besökare att registrera sig hos dig.

6. Optimera din bokning Formulär

Formulär optimering är en kritisk del av leadsgenereringen inom resor och gästfrihet. Efter att dina besökare har surfat på webbplatsen, identifierat sina idealiska reseplatser och valt lämpliga paket, vill du inte att de ska överge sin bokning.

Du kan optimera bokningsprocessen genom att investera i väldesignade intelligenta resor, uthyrning och hotellbokningar formulär förbi Responser som vägleder användaren när de bokar sitt paket. De formulär bör använda relevanta fält och endast be om relevant information. Du kan också använda predikativ formulär i varje fält för att vägleda användaren om de uppgifter de ska fylla i.

Lägg till en förloppsindikator på sidan för att hjälpa besökarna att spåra deras framsteg när de knappar in detaljer. Dela också upp bokningsprocessen i identifierbara steg för att uppmuntra besökaren att slutföra processen. Lägg slutligen till en klickbar bekräftelseknapp för att bekräfta deras åtgärd i slutet av processen.

Med rätt programvara för leadshantering kan du dessutom spåra bokningar formulär, identifiera när besökare överger formulär och sedan testa nya format för att uppmuntra registreringar.

Med dessa sex praktiska tekniker kan du optimera omvandlingar på din webbplats och öka din rese- och hotellverksamhet.

Senaste artiklarna

Bläddra bland alla artiklar
FrançaisItalianoEspañolDeutschjęzyk polskiPortuguêsNederlandsEnglish汉语SvenskaEnglish