Bästa 7 Advokatbyrån Lead Generation Tips för nybörjare

Här är sju sätt att förbättra din strategi för att generera potentiella kunder och skapa en stabil pipeline av kvalificerade potentiella kunder.

Team Responser
Publicerad
april 7, 2022
Senast uppdaterad
april 7, 2022
Leadshantering

Det tar tid att övertyga kunderna att skriva på ett kontrakt och utse dig som deras advokat. Den processen börjar dock med att hitta rätt leads. Effektiv generering av leads för advokatbyråer är avgörande eftersom det etablerar en kontinuerlig ström av potentiella kunder. Dessutom är leads det första steget för att säkra din advokatbyrås ekonomiska trygghet. Här är sju sätt att förbättra din strategi för att generera potentiella kunder och skapa en stabil pipeline av kvalificerade potentiella kunder. 

1. Skapa en effektiv juridisk webbplats för din advokatbyrå

Idag surfar kunder på internet för att hitta advokatbyråer de vill göra affärer med. Ännu viktigare är att kunderna är mindre benägna att engagera sig i företag som de inte kan hitta online. En företagswebbplats ger en kontaktpunkt mellan dig och leads och legitimerar ditt företag. Men du behöver en väldesignad webbplats för att uppmuntra kunder att fortsätta surfa. Här är flera faktorer du bör överväga för att generera leads för advokatbyråer.

●  Professionell sida: Din webbplats är ditt skyltfönster på internet. Det skapar det första intrycket. Din webbplats bör ha en professionell presentation som etablerar din advokatbyrå som experter. Den ska även vara tillgänglig på dator och mobil.

●  Bra användarupplevelse: Din webbplats ska vara lätt att navigera på. Använd lättlästa typsnitt, navigeringsmenyer och kontakter, men undvik att belamra din sida. Ge även sidor och information som besökare sannolikt kommer att leta efter. Till exempel dina expertområden, kontakter, bloggar, ditt företags historia och uppdrag, framgångar, vittnesmål, certifieringar och samhällstjänst.

●  Lätt att hitta kontakter: Dina kontakter bör vara lätt tillgängliga på hemsidan. Inkludera ditt telefonnummer, chatbots för omedelbar meddelanden, direktkontakt med kundtjänst, e-post och kontakt formulär.

●  Uppmaningar: Lägg till CTA i meddelandena på dina webbplatser och inlämningsknappar för att dirigera besökare och uppmuntra engagemang. Kom ihåg att inkludera ditt unika säljförslag.

2. Använd målsidor för att uppmuntra registreringar och generera kvalificerade potentiella kunder

Även om kriterierna för att kvalificera potentiella kunder för marknadsföring och försäljning varierar, handlar det om att samla in mer information om en kund. Dina besökare måste dela kontaktuppgifter som namn, telefonnummer, e-post, platser, arbetsområden, anställningsstatus, anställningsort eller antalet anställda i deras företag. Du kan sedan använda denna information för att följa upp en prospekt och fostra dem till en kund med personlig marknadsföring.

Målsidor är viktiga eftersom de uppmuntrar människor att vidta specifika åtgärder. Du kan länka tillbaka till målsidor från andra webbsidor, bloggar och inlägg på sociala medier. Här är tips för att förbättra din advokatbyrås målsida:

● En bra advokatbyrås målsida bör ha en tydlig, handlingsbar kopia som visar ditt unika säljförslag.

● Använd tydliga och relevanta bilder som medföljer kopian.

● Använd tydlig, läsbar och lättfylld kontakt formulär. Ta hänsyn till fälten i din kontakt formulär och undvik långvarig kontakt formulär som avskräcker från att anmäla sig. Kom ihåg att även placera din kontakt formulär korrekt på målsidan.

● Lägg till knappar för att uppmuntra klick och bekräfta åtgärder.

3. Använd rätt programvara för att hantera potentiella kunder

Att använda kvalitetsmjukvara förbättrar hanteringen av potentiella kunder för din advokatbyrå, vilket gör det lättare att spåra kvalificerade potentiella kunder vid olika ställen i marknadsförings- och försäljningskanaler. Ha ett automatiserat system på plats som spårar leads från deras första kontaktpunkt med din advokatbyrå. Detta hjälper dig att kvalificera leads och prioritera leads med högsta löfte.

Till exempel, Responser spårar kontakt formulär, inklusive övergivna formulär, för att visa informationen som en potentiell kund har lämnat och om det är möjligt att följa upp. Dessutom hjälper programvara för hantering av potentiella kunder dig att generera handlingsbara insikter som hjälper dig att lägga om dina marknadsföringsplaner.

Till exempel, om de flesta av dina leads kommer från organisk marknadsföring kan du optimera kanalen för att generera leads av bättre kvalitet och hitta sätt att öka andra kanaler för att prestera bättre.

4. Ge värdefull information

Tillhandahåll värdefullt innehåll innan du förväntar dig leads för att dela information eller kontakta dig. Istället för att gå igenom ämnen, generera engagerande innehåll på dina bloggar, artiklar och inlägg på sociala medier för att uppmuntra diskussioner. Värdefull information odlar också förtroende, vilket är avgörande för omvandlingar, och sunda kundrelationer.

Du kan dela bloggar, fallexempel, nyhetsbrev och whitepapers för att uppmuntra besökare att läsa och ladda ner din information. Dela dock en kontakt formulär med besökaren innan du tillåter nedladdningar, eller omdirigerar besökare till en målsida.

5. Använd recensioner och hänvisningar

Människor är mer benägna att engagera företag med en bevisad meritlista av framgång. Innan de engagerar dig direkt läser potentiella kunder recensioner på din webbplats, Google Mina företagsprofiler och sociala medier. De ber också om hänvisningar och litar på kunder som har konsulterat dina juridiska tjänster tidigare.

Var först aktiv på kostnadsfria recensionsplattformar som Yelp, Google My Business, FindLaw, Yelp, Nextdoor, Justia, Nolo och Avvo. Gör anspråk på gratis profiler på dessa plattformar för att uppmuntra dina kunder att lämna recensioner. Svara dessutom på kommentarer på dessa plattformar, inklusive negativa kommentarer, för att visa potentiella kunder att du bryr dig om ditt rykte.

För det andra, betjäna dina juridiska kunder ordentligt för att uppmuntra hänvisningar. Bra service är det bästa marknadsföringsverktyget du kan använda.

6. Använd tjänster för generering av leads

Det finns en mängd olika betal-per-lead-tjänster som erbjuder juridiska leads av hög kvalitet. Du kan köpa kvalificerade leads till din advokatbyrå, särskilt om du är en ny byrå eller en soloadvokatbyrå. Kom dock ihåg att du inte har kontroll över kvaliteten på ledningar eller volymen. Använd därför leads inom rätt etiska standarder och etablera din onlinenärvaro för att generera dina leads.

7. Använd betal-per-klick-annonser

Det finns en mängd olika betal-per-lead-tjänster som erbjuder juridiska leads av hög kvalitet. Du kan köpa kvalificerade leads till din advokatbyrå, särskilt om du är en ny byrå eller en soloadvokatbyrå. Kom dock ihåg att du inte kontrollerar kvaliteten på elektroderna eller volymen. Använd därför leads inom lämpliga etiska standarder och etablera din onlinenärvaro för att generera dina leads.

Du kan också använda betal-per-klick-annonsering (PPC) för att generera potentiella kunder online, särskilt inom dina lokala områden. Skapa platsfokuserade annonser för att uppmuntra kunder nära dig att engagera dig. Men för att säkerställa att dina PPC-annonser är effektiva bör du:

●  Investera i rätt sökord: Nyckelord är ord eller fraser som användare knappar in i sökrutor för att hitta relevanta resultat. Du kan använda sökordsforskningsverktyg för att hitta rätt sökord att använda i dina PPC-annonser, bloggar, inlägg på sociala medier och målsidor för att öka trafiken till din webbplats.

●  Skapa målsidor: Länka dina PPC-annonser till tydliga, kortfattade målsidor dit besökare kan dirigeras för att lära sig mer om dina tjänster, boka konsultationer och kontakta dig omedelbart.

 

Effektiva leadsgenereringstaktik hjälper dig att skapa en kontinuerlig ström av kunder. Om det görs på rätt sätt leder advokatbyrågenerering till hållbar tillväxt. Prova dessa hacks idag och se skillnaden!

Senaste artiklarna

Bläddra bland alla artiklar
FrançaisItalianoEspañolDeutschjęzyk polskiPortuguêsNederlandsEnglish汉语SvenskaEnglish